Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Karma måndag, 18 december, 2006

Filed under: Uncategorized — Å @ 4:24 e m

Konduktören blev inte förbannad på mig i fredags. Men idag, på väg tillbaka till Oslo, spillde jag ut en hel kopp varm choklad på golvet inne i tåget, vilket rann fram och tillbaka, in och under en massa säten. Jag tillbringade därför en kvart på alla fyra, med mina fellow tågresenärer irriterat stirrandes mig i nacken, torkandes upp det jag kunde.

Dessutom har jag ont i halsen.

Det är inte synd om mig.

 

Vad göra?

Filed under: Uncategorized — Å @ 4:15 e m

Jag har lite dubbla känslor inför min blogg just nu. Jag skulle vilja kunna vara ännu ärligare och naknare än vad jag redan är, men jag kan inte. Inte för att jag inte vågar, utan för att jag är rädd för att såra andra. Jag vill inte blotta mig helt för även om det jag känner/tänker/gör bara är för stunden, så präntas det fast, i och med jag att jag skriver ner det, för andra, för alltid. Och jag vill inte göra andra mer illa än jag redan gjort. Dessutom skulle ju denna blogg bli en rapport från Norge, inte en rapport från Å:s tankar.

Jag har funderat på att öppna en till blogg, utan att tala om det för de jag känner IRL, bara för att kunna skriva av mig helt, men det skulle kännas som att fuska mig förbi problemet. Eller?

Jag vet inte, men jag känner mig begränsad. Kanske det även märks på mitt skrivande, vad vet jag?