Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

‘Cause this is Kino night – oh what a night fredag, 3 november, 2006

Filed under: Uncategorized — Å @ 4:02 e m

Jag och mr J älskar att gå på bio (och åka planlöst i vår bil men det är en annan historia). Men när vi går på bio ser vi inte en film. Minst två på raken, ofta tre.

När jag så såg att det är den store kinodagen i Oslo i morgon (halva priset på alla biljetter!) så var lördagskvällen planerad. Vi ska se följande:

17:20-19:50 The Departed Eldorado5
21:10-23:10 You, me & Dupree Saga 6
23:20-02:00 The Devil Wears Prada Colosseum 2

Ni som känner till Oslo ser kanske ett litet problem ovan? Jodå, vi ska se filmerna på tre olika biografer. Jag tänkte det kunde vara roligt att få köra bil (med navigator, min älskade mr J har köpt navigator till mig!!!!) i galet högt tempo mellan film 2 & 3.

Så, om ni imorgon ser en vinröd svenskregistrerad Renault Megane cc, galet farandes över Oslos väggupp, ska ni veta att det är Å som sitter bakom ratten (med en mycket svettig, ”oroad över bilen” mr J brevid)

 

9 Responses to “‘Cause this is Kino night – oh what a night”

  1. Anonymous Says:

    det som är så bra med norge är aty när filmen börjar så börjar den. det är reklam före och så börjar den på utsatt tidspunkt. där jag kommer ifrån började biograferna alltid runt åtta och då var det reklam som slogs på. så fick man sitta i tio minuter och bara sucka. då var ju godiset redan uppätet. 🙂
    hoppas filmerna är bra. jag ska nog faktiskt inte på bio. dumt när det nu är den store kinodagen och allt.
    jag ska hålla utkik över alla svenskreggade bilar. brukar ropa svenskjävel efter dem. visst får man det när man själv är svensk?

  2. Å Says:

    hahahahaha. jodå, du får ropa svenskjävel efter mig. bara du inte slänger något efter bilen (jag är mycket rädd om lacken förstår du)

  3. Anonymous Says:

    hehe, inga problem.
    hur har helgen varit?

  4. Anonymous Says:

    jag blir ju nästan besviken när jag kommer på måndagsmorgnarna och inte får se något nytt inlägg. 😦 då har jag ju inget att göra. 🙂

  5. Å Says:

    Herregud, du ger mig bloggångest!!!

  6. miss x Says:

    Ha haaa, så det var du som nästan körde över mig å mina hundar;)!?

  7. fröken K Says:

    oops, inte meningen. 😦

  8. Å Says:

    Miss x: Mycket möjligt, men jag såg aldrig några hundar.

    fröken k: No worries!

  9. Bernt Says:

    Jeg har nå vært på kinoer i Norge som alltid først begynte reklamen et par minutter ETTER oppsatt tid, og filmen starta da normalt 5-10 minutter senere.


Kommentera

