Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Skönhet onsdag, 18 oktober, 2006

Filed under: Uncategorized — Å @ 9:34 f m

Jag jobbar som tidigare nämnts på ett stort modeföretag. Vilket låter jag vara osagt (sorry fröken K).

En stor del av mitt jobb är att få kunder att handla våra produkter. Som alla andra använder vi oss av reklam och jag är högst inblandad i den skönhetsbild vi förmedlar. Därför skulle man kunna tro att jag är immun mot just överretuscherade bilder men även jag påverkas.

Imorse stod jag framför spegeln och betraktade mina bröstvårtor. Jajamensan, jag har blivit galen. Jag stod nämligen och funderade på om bröstvårtorna hade växt i omkrets (och i så fall, om detta var snyggt eller fult). Vad det skulle ha för betydelse för mig oavsett svaret var jag inte så säker på, men hur som helst hade mitt vansinniga konstanta betraktande av min kropp gjort att jag fokuserade på en så obetydlig detalj av mig själv. Återigen, jag måste hitta ett nytt jobb…

För mer input i retuschering och skönhetsideal, se film nedan.

 

5 Responses to “Skönhet”

  1. fröken K Says:

    Jag har också vansinniga knep som jag tar till ibland, dock inte se på mina bröstvårtor, men att måtta handleden eller se om nyckelbenen syns är något jag gör ofta. jag är en produkt av den farliga utseendefixerade världen som har skapats, och jag är inte ens halvsnygg.

  2. Anonymous Says:

    det ær så stilla hær.

  3. Å Says:

    Herregud! Jag får ju bloggångest! Jag måste ju ha något att skriva om också 😉

  4. Ms.Take Says:

    Åh, den var bra den var BRA!
    Får jag sno?
    /MsTake – på genomläsning från början

  5. Å Says:

    Jag märker det (och blir så smickrad att jag nästan rodnar). Du får sno vad du vill. Bara ta!


Kommentera

