Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Bankrundtur onsdag, 23 augusti, 2006

Filed under: Uncategorized — Å @ 4:03 e m

Sista veckorna har inte varit så värst roliga. Allt har gått emot mig och jag tyckte att ni kunde bli besparade av eländet. Så här kommer en uppmuntrande post, eller inte.

För att få lön i Norge måste jag ha ett norskt bankkonto. Eftersom det har dragit ut så på tiden att få ett personnummer har jag inte kunnat ordna det förrän nu. Idag hade jag lite tid över så jag bestämde mig för att gå runt hos lite olika banker för att sedan bestämma mig för den bästa.

Enligt Myers Briggs personlighetstest är jag en ENFP-personlighet. Vad det innebär i sådana här fall är att jag går runt och samlar all information som jag tycker mig behöva för att fatta ett beslut, och sedan stuntar jag i all praktisk information det och bara går på känsla. Mr J brukar bli ganska trött på mig eftersom han inte förstår varför jag slösar så mycket tid på att samla information om jag ändå inte tänker använda det men sådan är jag.

Följaktligen gick jag/hörde jag av mig till alla banker jag kunde:

  • Skandiabanken ville inte ha mig som kund eftersom jag inte är folkbokförd i Norge
  • Postbanken hade bäst villkor men den jag träffade var så tråkig
  • Nordea var dyrast och krävde rekommendationsbrev från min svenska bank
  • DnBNor var ganska bra men hade en otroligt otrevlig kassatjänsteman
  • Handelsbanken hade ok villkor men en väldigt snygg handläggare

Gissa vilken jag valde? Jajamensan.

 

4 Responses to “Bankrundtur”

  1. fröken K Says:

    Äsch, Postbanken är ok. Kanske inte lika snygga på Handelsbanken, men jag förstår varför du valde dem. 🙂

  2. Whoa Says:

    Klart att det ska vara lite nöje med att gå till banken också. Jag borde också ha valt på det viset.

  3. Å Says:

    Zipang, du är tillbaka, fastän med ett nytt namn. Min favoritutlandsbloggare! Vad glad jag blir, nu förgyllde du min dag 😉

  4. Whoa Says:

    Å > Tänk vad lite som behövs… Men det glädjer mig också att vara så uppskattad!
    Kram!


Kommentera

